Pretnje su se obistinile. Violeta je svojim saradnicima uručila otkaz. Ali ja i dalje držim

 

ZADNJI ČAS

U ovih petnaestak lekcija verovatno ste dosta naučili. Približava se kraj vašeg rada, stranice su napravljene, sve vam to izgleda lepo, i trenutak je da se pošalje na www. Pre nego što to uradite, evo par saveta za poslednju proveru:

  • Da li ste svakoj stranici dali naziv? To je onaj tekst koji se posetiocu pojavi na vrhu browsera kada gleda vaše stranice.

  • Pregledajte još jednom slike. Da vam se nije slučajno omakla neka kilobajtska koju bi mogli da optimizujete?

  • Isprobajte sve linkove na vašim stranama. Trudite se da proverite baš svaku kombinaciju.

  • Greške u kucanju bodu oči, pa je sada trenutak da tekst još jednom pažljivo pročitate.

3,2,1 - SAD

Vaša prezentacija se našla na Internetu. I šta sada? Mislite da je vašim mukama kraj. E, pa nije. 
Kupite 100 grama kafe i šećer u kockama (takav je red) i trk kod prvog komšije koji ima kompjuter i Internet vezu. Ukucajte svoju adresu i pažljivo posmatrajte šta se dešava.

  • Ako komšija počne da zeva dok se stranica učitava  - optimizacija strane nije bila uspešna. Poradite malo na tome. Proverite da možda vaš omiljeni Word, u kome ste kucali tekst, nije ostavio stotine za web nepotrebnih kodova.

  • Umesto naših slova vidite kuke i kvake - proverite kojim fontom ste pisali tekst. Nemaju svi korisnici ona slova koje ste vi instalirali na svom kompjuteru. Proverite i koju ste kod upisali za stranicu (pogledaj predhodne lekcije - Central European).

  • Slika koju ste postavili polako curi po ekranu i nikako da se učita - eto još posla sa programima za optimizaciju slika.

  • Umesto slike vidite prazan kvadrat - znači da link ka slici vodi na vaš kompjuter umesto na web.

  • Dok klikćete po linkovima otvaraju vam se novi prozori. Proverite kako stvari stoje sa linkovima na njima i šta ste upisivali u rubrici Target Frame.

  • Ako ste dali svoju E-mail adresu na sajtu, kliknite na nju i proverite da li je dobro upisana. Pošaljite sebi to pismo.

  • Ako želite objektivno mišljenje o svom radu - ćutite i pustite komšiju da komentariše. Više pažnje obratite na kritike nego na pohvale.

  • Ako ste, pak, željni komplimenata i pre nego što se strana učita počnite da vičete: "Sjajno, odlično, perfektno, genijalno...!!!" I verujte, komšiji će ostati samo da se pridruži vašim rečima.

Vratili ste se kući, ispravili sve greške koje ste uočili i najzad odahnuli dušom. Nema više šta da se uradi.
Opet greška. Ostala je još jedna bitna stavka:

PROMOCIJA

Toliko ste vremena utrošili, a vašu prezentaciju će videti samo najbliži ukućani (koje ste, uzgred rečeno, zapostavili igrajući se ovom novom igračkom).

  • Napišite jedno lepo pisamce sa obaveštenjem da ste postavili prezentaciju, dajte link ka njoj i iskoristite sve adrese iz vašeg Address Book-a. Ispoštujte web bonton i koristite Bcc (blind copy). Tako ćete sprečiti dalju distrubuciju E-mail adresa iz vašeg adresara.

  • Nadite u E-mail programu opciju Signature (potpis). Konfigurišite je tako da na kraju svakog vašeg budućeg pisma uz potpis upiše i adresu vaše prezentacije.

  • Ima još mnogo načina za promociju vašeg sajta ali je to ipak druga oblast. Za početak i ovo je dovoljno.


    Dragan Bogdanović
    (u otkaznom roku)

    www.dwb.co.yu